Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası’nın çağrısıyla Türkiye’nin farklı illerinde devam eden eylemlere İstanbul’dan da destek geldi. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde bir araya gelen öğretmenler, Ankara’da açlık grevi sürdüren meslektaşlarına destek vererek taleplerini kamuoyuna açıkladı.
BirGün'den Meral Danyıldız'ın haberine göre, Ankara’da açlık grevinin 9’uncu gününde olan özel sektör öğretmenlerine destek veren grup, taban maaş hakkının geri verilmesini, güvenceli çalışma koşullarının sağlanmasını ve mülakat mağduriyetlerinin giderilmesini talep etti.
“Haklarımızı alana kadar sokaktayız”
Eylem sırasında “Kurtuluş yok tek başına, ya hep beraber ya hiçbirimiz”, “Taban maaş hakkımızı geri alacağız” ve “Asgari ücretle Bakan Tekin geçinsin” sloganları atıldı.
Özel Sektör Öğretmenler Sendikası Yönetim Kurulu Üyesi Evin Turgut, yaptığı açıklamada özel sektörde çalışan öğretmenlerin çalışma koşullarına dikkat çekti.
Turgut, öğretmenlerin statüsünün net olmadığını belirterek, maaş ve çalışma koşullarında ciddi güvencesizlik yaşandığını ifade etti. Özel okul sayısındaki artışa dikkat çeken Turgut, mevcut mevzuatın öğretmenleri korumadığını savundu.
Açlık grevi 9. gününde
Ankara’da süren açlık grevine de değinilen açıklamada, özel sektör öğretmenlerinin direnişinin 10’uncu gününde olduğu, açlık grevinin ise 9’uncu gününde devam ettiği belirtildi.
Öğretmenler, taleplerinin karşılanmaması durumunda eylemlerin süreceğini ifade etti.
Ortak açıklama yapıldı
Basın açıklamasında okunan metinde, öğretmenlerin barışçıl eylemlerine rağmen kolluk kuvvetleriyle karşı karşıya kaldığı, gözaltı ve müdahalelere maruz kaldığı iddia edildi.
Açıklamada, TBMM Eğitim Komisyonu ile görüşme sürecinin başladığı ancak bunun mücadeleden geri adım anlamına gelmediği vurgulandı.
Talepler sıralandı
Öğretmenler, yetkililere seslenerek mülakat mağduriyetlerinin giderilmesini, taban maaş uygulamasının yeniden hayata geçirilmesini, bağımsız bir eğitim iş kolu kurulmasını ve güvencesiz sözleşme uygulamalarının sonlandırılmasını talep etti.
Açıklamada, “Haklıyız, kazanacağız” ifadeleriyle eylemin süreceği vurgulandı.
Öğretmenler, basın açıklamasının ardından oturma eylemi başlattı.




