İYİ Parti'den milletvekili seçildikten sonra CHP’ye geçen ve önceki gün AK Parti'ye katılan İstanbul Milletvekili Nimet Özdemir’in ticari faaliyetleri gündem oldu. Sözcü gazetesinden Yavuz Alatan'ın haberine göre, Ticaret Sicili kayıtlarına göre Özdemir’in ortağı olduğu Altın Oran İnşaat Şirketi’nin sermayesi katlandı. 2007’de 20 bin TL sermaye ile kurulan şirket, peş peşe sermaye artırımlarına gitti. Sermayenin 2021’de 5 milyon TL’ye yükseltildiği, 4 ay önce de 100 milyon liraya çıktığı belirtildi. Bu dönemde sermayenin 3 milyon 500 bin TL’sinin ortağı Serkan Öztürk’e, 1 milyon 500 bin TL’si ise Nimet Özdemir’e ait olduğu aktarıldı.

Habere göre, şirketin sermayesi 2022’den bu yana 4 yılda 10 kat arttı. İlk sermayesinin 5 bin katına çıktı. Şirket bir yıl sonra sermayeyi 10 milyon TL’ye çıkarırken, ortakların payının da yükseldiği ifade edildi. Buna göre Serkan Öztürk’ün payı 7 milyon TL, Nimet Özdemir’in payı ise 3 milyon TL oldu. Son sermaye artışının ise 26 Şubat 2026’da 4 ay önce gerçekleştirildiği, Ticaret Sicili kayıtlarına göre şirket sermayesi bu kez 100 milyon TL’ye yükseltildiği ifade edildi.

Yeni yapıda Serkan Öztürk'ün 70 milyon TL, Nimet Özdemir'in ise 30 milyon TL sermaye payına sahip olduğu, böylece 2007 yılında 20 bin TL sermaye ile kurulan şirketin sermayesinin 19 yılda 100 milyon TL’ye ulaşmış olduğu belirtildi. Öte yandan Özdemir’in şirketleri ile ilgili sorunlar nedeniyle soruşturmadan çekinerek AKP’ye geçtiği iddia edildi.

AK Parti’ye geçen ve rozetini Erdoğan’ın taktığı Nimet Özdemir’in eşi Mehmet Ali Özdemir de 2018 yılında İYİP'ten İstanbul 1. bölge 23. sıra milletvekili adayı olmuştu. Mehmet Ali Özdemir seçilemeyince bir sonraki seçimde Nimet Özdemir aktif siyasete girdi.

Halk TV’ye konuşan CHP Ordu Milletvekili Seyit Torun, İstanbul Milletvekili Nimet Özdemir’e istifa etmesinden dolayı üzüntüsünü dile getirerek “Böyle bir şeye niye gerek duydun?” sorusunu sorduğunu aktarmış, Özdemir'in kendisine “Mecbur kaldım” yanıtını verdiğini belirtmişti:

“Nimet Hanım gerçekten uyum içinde çalıştığımız bir arkadaşımızdı, milletvekillerimizle de gayet diyalogları iyiydi. Ama tabii görülüyor ki kendisinin de ifade ettiği gibi -ben detayları burada açıklamak istemem, konuşmamızın detaylarını vermek istemem ama bir kelimenin altını çizmek isterim- “mecburiyetten” diyorsa burada gönüllülük esası yoktur, burada gönüllülük iradesi yoktur.”

AKOM duyurdu: İstanbul'da sıcaklık 35 dereceyi bulacak!
AKOM duyurdu: İstanbul'da sıcaklık 35 dereceyi bulacak!
İçeriği Görüntüle

Öte yandan "Mecbur kaldım" sözlerine dair Tv100'den Ferhat Murat'a konuştuğu belirtilen Nimet Özdemir'in, Cumhurbaşkanı Erdoğan ile 3 kez görüştüklerini belirterek şunları söylediği aktarıldı:

"Sesimi muhalefetteyken duyuramadım. Verdiğim sözü tutmak için burada olmaya mecburum. Cumhurbaşkanımız beni çok iyi karşıladı. Çözüm önerilerimi sundum, çok beğendi. 'Hayvanlar da ölmesin, hayvanseverler de üzülmesin, bir tane çocuğun parmak ucuna da zarar gelmesin' dedi. Yani benim mecburiyetim işte budur."

Kaynak: Haber Merkezi