Güvenlik-İş Sendikası Genel Başkanı Ömer Çağırıcı, 26-30 Haziran Özel Güvenlik Haftası dolasıyla Ankara’da gazetecilerle bir araya gelerek özel güvenlik görevlilerinin uzun süredir gündeme taşıdığı şehitlik ve gazilik hakkı talebini dile getirdi. Çağırıcı, görev sırasında saldırıya uğrayan, yaralanan ve hayatını kaybeden özel güvenlik görevlilerinin bulunduğunu belirterek, “Devletimizin emrinde, milletimizin hizmetinde görev yapan meslektaşlarımız için şehitlik ve gazilik hakkı artık ertelenemez bir ihtiyaçtır” dedi.
‘Şehitlik ve Gazilik’ talebi İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi’ye iletildi
Söz konusu talebin daha önce Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşındığını hatırlatan Çağırıcı, yasal düzenleme çağrısını yineledi. Çağırıcı, “Şehit veren bir meslek grubunun bu haktan mahrum bırakılması kabul edilemez. Bu dönem şehitlik ve gazilik hakkımızı inşallah elde etmek istiyoruz. Özel güvenlik görevlilerinin, kanun nezdinde şehitlik ve gazilik hakkının bu yasama yılı içerisinde Türkiye Büyük Millet Meclisinde yasalaşmasını istiyoruz” ifadelerini kullandı.
Çağırıcı, dün İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ile görüştüklerini ve söz konusu taleplerini ilettiklerini de söyledi.
“Yıpranma payı artık bir tercih değil, zorunluluktur”
Çağırıcı, özel güvenlik görevlilerinin bir diğer temel beklentisinin fiili hizmet süresi zammı olduğunu belirterek yıpranma payı düzenlemesinin zorunluluk haline geldiğini söyledi.
Gece-gündüz, bayram ve tatil günlerinde riskli alanlarda görev yapıldığını vurgulayan Çağırıcı, “Yıpranma payı artık bir tercih değil, zorunluluktur” dedi.
KİT çalışanları için kadro talebi
Kamu İktisadi Teşebbüslerinde (KİT) görev yapan özel güvenlik çalışanlarının kadro sorununun sürdüğünü ifade eden Çağırıcı, aynı kurumlarda yıllardır görev yapan personelin kadroya alınması gerektiğini belirtti.
Çağırıcı, bu düzenlemenin çalışanların mağduriyetini sona erdireceğini ve kurumsal aidiyeti güçlendireceğini ifade etti.
“Okul çevrelerinde yaşanan güvenlik sorunları karşısında kalıcı adımlar atılmalı”
Okul güvenliğine de dikkat çeken Çağırıcı, “Bugün üzerinde önemle durduğumuz bir diğer konu ise okul güvenliğidir. Son dönemde okullarımızda yaşanan şiddet olayları, eğitim kurumlarının güvenliği konusunu yeniden gündeme taşımıştır. Öğretmenlerimize yönelik saldırılar, öğrenciler arasında artan şiddet olayları ve okul çevrelerinde yaşanan güvenlik sorunları karşısında artık kalıcı adımlar atılmalıdır. PİKTES kapsamında görev yapan özel güvenlik görevlileri önemli bir kamu hizmeti yürütmektedir. Ancak mevcut sistem içerisinde çalışanlarımızın istihdam sürekliliği konusunda ciddi sorunlar yaşanmaktadır. Eğitim kurumlarımızın güvenliği geçici projelerle değil, kalıcı politikalarla sağlanmalıdır” dedi.
Çağırıcı, sözlerini şöyle sürdürdü, “Öğrencilerimizin güvenliği, öğretmenlerimizin huzuru ve velilerimizin içinin rahat olması için okullarımızda daha fazla özel güvenlik görevlisi istihdam edilmelidir. PİKTES kapsamında görev yapan özel güvenlik görevlilerimizin çalışma sürekliliğini sağlayacak düzenlemeler bir an önce hayata geçirilmelidir. Özel güvenlik görevlileri bugün ülkemizin dört bir yanında, kamu güvenliğinin sağlanmasına katkı sunmak için fedakârca görev yapmaktadır. Güvenlik-İş Sendikası olarak meslektaşlarımızın haklarının geliştirilmesi, çalışma şartlarının iyileştirilmesi ve mesleğin hak ettiği değere kavuşması için mücadelemizi kararlılıkla sürdüreceğiz.”
Çağırıcı’dan NATO Zirvesi açıklaması
Basın açıklamasının ardından gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Çağırıcı Ankara’da düzenlenecek NATO Zirvesi’ne ilişkin de “NATO Zirvesi, olacak özel güvenlik görevlilerine düşen görevler var. İçişleri Bakanlığımız gerekli uyarıları yapıyor hassas olmaları konusunda” açıklamasında bulundu.





