İstanbul'da bu yıl 12'ncisi düzenlenen Trans Onur Yürüyüşü kapsamında gözaltına alınan 10 kişi serbest bırakıldı. Kadıköy'de gerçekleştirilen etkinlik sırasında gözaltına alınanlar arasında gazeteciler ve bir avukatın da bulunduğu belirtildi.
İstanbul Trans Onur Yürüyüşü, İstanbul Valiliği ile Beyoğlu ve Kadıköy kaymakamlıklarının yasak kararlarına rağmen Kadıköy'de gerçekleştirildi. Bu yıl "Trans Tahayyül" temasıyla düzenlenen etkinlikte katılımcılar bir araya gelerek açıklamalarda bulundu.
Yürüyüş kapsamında yapılan basın açıklamasında, trans bireylerin yaşam hakkı, eşit yurttaşlık talepleri ve yaşamlarını kaybeden trans bireylerin anılmasıyla ilgili mesajlara yer verildi.
10 kişi gözaltına alındı
Fenerbahçe semtinde gerçekleştirilen yürüyüş sırasında aralarında gazeteciler ve bir avukatın da bulunduğu 10 kişi gözaltına alındı. Gözaltına alınanlar sağlık kontrollerinin ardından serbest bırakıldı.
Serbest bırakılanlar arasında gazeteciler Yusuf Çelik ve Doğa Tekneci'nin de yer aldığı bildirildi.
Komiteden açıklama
Gözaltıların ardından açıklama yapan Trans Onur Yürüyüşü Komitesi, yaşanan sürece ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Komite, açıklamasında gözaltı uygulamalarını eleştirirken, önümüzdeki günlerde düzenlenmesi planlanan 34. İstanbul LGBTİ+ Onur Yürüyüşü için de çağrıda bulundu.
Açıklamada, gelecek hafta gerçekleştirilecek etkinlikte de katılımcıların bir araya geleceği belirtilirken, onur yürüyüşlerine yönelik çağrının sürdürüldüğü ifade edildi.
Öte yandan, yürüyüş ve gözaltılarla ilgili resmi makamlardan konuya ilişkin yeni bir açıklama yapılmadı.




