Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyesi öğretmenlerin, özlük haklarının iyileştirilmesi amacıyla Ankara'da başlattığı protestolar yeni bir aşamaya geçti. Taleplerinin karşılanması adına 13 gündür açlık grevini sürdüren eğitimciler, gelen yoğun çağrılar neticesinde eylemi durdurma kararı aldı.

Akademisyenler ve meslek örgütlerinden eylemi sonlandırma çağrısı

Eylemin ilerleyen günlerinde öğretmenlerin sağlık durumuna ilişkin endişelerin artması üzerine, çok sayıda akademisyen, sivil toplum kuruluşu ve meslek örgütü harekete geçti. Eğitimcilere yönelik yapılan ortak çağrılarda, hak arama mücadelesine destek verilmekle birlikte, hayati risklerin önlenmesi adına açlık grevinin sonlandırılması ya da ara verilmesi talep edildi. Sendika üyesi öğretmenler, bu çağrıları dikkate alarak eyleme ara verdiklerini açıkladı.

Özel sektör öğretmenlerinden açlık grevinde: ‘Meşru taleplerimizi almadan çıkmayacağız!’
Özel sektör öğretmenlerinden açlık grevinde: ‘Meşru taleplerimizi almadan çıkmayacağız!’
İçeriği Görüntüle

Taban maaş ve atama talepleri sürüyor

Öğretmenlerin gerçekleştirdiği eylemin temelini, özel sektörde çalışan eğitimciler için taban maaş uygulamasının yeniden yürürlüğe konulması oluşturuyor. Bunun yanı sıra kamudaki atama süreçlerinde yaşanan mağduriyetlerin giderilmesini de talep eden öğretmenler, açlık grevine ara vermiş olmalarına rağmen hak arama mücadelelerini farklı yöntemlerle sürdüreceklerini ifade etti.

Kaynak: Haber Merkezi