Açlık grevindeki 2 öğretmen hastaneye kaldırıldı
Açlık grevindeki 2 öğretmen hastaneye kaldırıldı
İçeriği Görüntüle

Ankara'da 15 Haziran'da süresiz açlık grevine başlayan Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası üyeleri ve mülakat mağduru öğretmenler, eylemlerinin 8'inci gününde sendika binası önündeki nöbetlerini sürdürdü. Öğretmenler, özel sektörde çalışan eğitimciler için taban maaş hakkının geri getirilmesini ve mülakat nedeniyle atanamadıklarını belirttikleri 1611 öğretmenin haklarının iade edilmesini talep ediyor.

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası önünde bir araya gelen öğretmenler, taleplerinin karşılanması ve daha önce verilen sözlerin yerine getirilmesi amacıyla başlattıkları açlık grevine devam ediyor. Öğretmenler, sendika binası önünden Madenci Anıtı'na yürümek isterken yaşanan polis müdahalesine ilişkin de açıklamalarda bulundu.

Taleplerini yinelediler

Açlık grevindeki öğretmenlerden Ayşenur Çalışkan, özel sektör öğretmenlerinin 2014 yılı öncesinde sahip oldukları taban maaş hakkının yeniden tanınmasını istediğini belirtti. Çalışkan, mülakat mağduru öğretmenlerin ise atama hakkının geri verilmesini talep ettiğini ifade etti.

Öğretmenler, 2025 KPSS sürecinde atanmaya hak kazandıklarını ancak mülakat sonuçları nedeniyle atamalarının gerçekleşmediğini savunarak, bu kapsamda 1611 öğretmenin mağdur edildiğini öne sürdü.

Polis müdahalesine tepki

Eylemciler, bir gün önce yaşanan polis müdahalesine de tepki gösterdi. Açlık grevinin sağlık açısından riskler taşıdığını bildiklerini belirten öğretmenler, taleplerinin karşılanmaması nedeniyle bu yönteme başvurduklarını ifade etti.

Öğretmenler, müdahale sırasında bazı eylemcilerin yaralandığını, biber gazı kullanıldığını ve sağlık ekiplerinin sendika binasına girişinde sorun yaşandığını iddia etti.

Mülakat süreci eleştirildi

Açlık grevine katılan öğretmenlerden Abdullah Tunç, mülakat mağdurlarından biri olduğunu belirterek, KPSS'de elde ettiği sıralamaya rağmen sözlü sınav sonuçlarının ardından atama hakkını kaybettiğini savundu.

Tunç, mülakat değerlendirmelerinde farklı komisyonlar arasında puanlama farklılıkları bulunduğunu öne sürerken, mağduriyetlerinin giderilmesini talep etti.

Diğer öğretmenler de mülakat sürecinde hatalar bulunduğunu iddia ederek, atama sürecinin yeniden değerlendirilmesi gerektiğini dile getirdi.

Açlık grevindeki öğretmenler, talepleri karşılanıncaya kadar Ankara'daki eylemlerini sürdüreceklerini belirtti. Özel sektör öğretmenleri taban maaş hakkının yeniden düzenlenmesini isterken, mülakat mağduru öğretmenler ise atama haklarının iade edilmesi yönündeki çağrılarını yineledi.

Sendika önündeki nöbetin ve açlık grevinin ilerleyen günlerde de devam edeceği bildirildi.

Kaynak: Haber Merkezi