Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) Gençlik ve Spor Hizmetleri Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen “Genç Sahne Genç Ses” yarışması, Başkentli genç müzisyenleri bir araya getirdi. 7-12 Mayıs tarihleri arasında alınan başvurularla başlayan yarışma süreci, 20 Haziran’da gerçekleştirilen final programıyla tamamlandı.
Yüzlerce başvurunun yapıldığı organizasyonda ön elemeleri başarıyla geçen 5 grup ve 13 solist, ABB Müzik Stüdyosu’nda canlı performans sergiledi. Gün boyu devam eden etkinlikte genç sanatçılar hem sahne deneyimi kazandı hem de müzikal yeteneklerini Başkentlilerle paylaşma imkânı buldu.
Temel amaç genç sanatçıları desteklemek
ABB Gençlik ve Spor Hizmetleri Dairesi Başkanı Doç. Dr. Serkan Yorgancılar, yarışmanın genç sanatçılara destek olmayı hedeflediğini belirterek, uzun bir hazırlık sürecinin ardından genç müzisyenlerle bir araya geldiklerini söyledi.
Yorgancılar, yüzlerce başvuru arasından seçilen gençlerin sahne deneyimi kazanma fırsatı elde ettiğini ifade ederek, “Buradaki temel amacımız genç sanatçıları desteklemek ve sahne alma konusunda fırsat bulamayan müzisyenlere alan açmak. Üniversite öğrencilerimizin ve sanatla ilgilenen gençlerimizin yeni bir mekânı olduğunu gururla söyleyebiliriz” dedi.
Sokakta müzik yapan genç sanatçıya sahne imkânı
Finale katılan genç müzisyenlerden Mustafa Mert, müzik yapabilecek alan bulmakta yaşadığı zorluklara dikkat çekerek ABB Müzik Stüdyosu’nun kendileri için önemli bir fırsat sunduğunu dile getirdi.
Uzun yıllardır sokakta müzik yaptığını belirten Mert, “15-16 yaşımdan beri sokakta müzik yapıyorum. Sokakta müzik her zaman yasaktı. Evde müzik yapıyorum, komşular rahatsız oluyor. Hiçbir yerde müzik yapamıyoruz. Burası iyi ki açıldı. En azından evimde bile icra edemediğim sanatımı burada icra edebilirim. Müzik iyi ki var. Müzik olmasaydı şu an çok daha farklı yerlerde olabilirdim” ifadelerini kullandı.
Genç müzisyenlerden ABB’ye teşekkür
Finalistlerden Esin Neftçi, yarışmanın rekabetten çok gençleri destekleyen bir ortam sunduğunu belirterek organizasyondan duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Neftçi, “Burada gençlere çok güzel bir imkân sağlandı. Burada olmaktan gerçekten çok mutluyuz. Herkes bizi çok güzel karşıladı. Yarışma ortamından çok gençleri destekleyen ve gelişimlerine katkı sağlayan bir atmosfer var. Her şey için teşekkür ediyoruz” diye konuştu.
Yarışmaya katılan İsmail Karsandı da etkinliğin teknik altyapısından ve organizasyonundan memnun kaldıklarını belirterek, “Her şey çok mükemmeldi. Ses sistemi olsun, sahne olsun, her detay çok güzeldi. Bizler çok keyif aldık. Büyük bir zevkle çaldık ve söyledik” dedi.




