Threads, Elon Musk'un X'ine (eski adıyla Twitter) rakip olarak büyük bir heyecanla giriş yaptı. Ancak veri ve büyük teknoloji konusunda katı kurallara sahip olan AB'de kullanıma sunulmadı.

BBC News’te yer alan habere göre, Meta, bu sayılar düşmeden önce ilk haftasında 100 milyondan fazla kullanıcı kazanan platforma olan ilgiyi artıracağını umuyor.

Mark Zuckerberg haberi Threads'deki bir gönderiyle duyurdu ve “Avrupa'nın dört bir yanından yeni kullanıcılara hoş geldiniz” dedi.

Bir Meta sözcüsü, Temmuz ayında diğer ülkelerdeki lansmanından bu yana platformun "önemli iyileştirmeler" geçirdiğini söyledi; Web sitesi ve arama işlevi gibi temel özelliklerin eksikliği, başlangıçta kullanıcı ilgisinin azalmasına neden oldu. 

Sözcü, "Bugünden itibaren, AB'deki insanlar Instagram hesaplarına bağlı bir Threads profili oluşturmayı seçebilecekler - bu da dünyadaki herkesle aynı deneyimi yaşayacakları anlamına geliyor - veya Threads'i profil olmadan kullanmayı seçebilecekler." dedi. 

Threads lansmanından 3 hafta sonra kullanıcıların yarısını kaybetti

Zuckerberg, lansmanından yalnızca üç hafta sonra Threads'ın kullanıcılarının yarısını kaybettiğini söyledi.

Yeni özelliklerin piyasaya sürülmesi, bunların çoğunu geri almasına yardımcı oldu; ancak Threads, X'ten daha az popüler olmaya devam ediyor. TikTok'tan veya diğer Meta hizmetleri olan Instagram ve Facebook'tan çok daha az kullanıcıya sahip.

Türksat 6A ilk kez antenlerini açtı ve test sürecine başladı Türksat 6A ilk kez antenlerini açtı ve test sürecine başladı

AB gecikmesinin nedenleri

Meta, Threads'in çıkışını neden geciktirdiğini resmi olarak açıklamadı. AB'de piyasaya sürülüyor ancak bunun bloğun katı düzenlemelerinden kaynaklandığı düşünülüyor.

Bir Meta sözcüsü The Verge'a Temmuz ayında bunun "yaklaşan düzenleyici belirsizlik" ile ilgili olduğunu söylemişti. Büyük teknoloji şirketlerine yeni sorumluluklar yükleyen AB'nin Dijital Hizmetler Yasası Ağustos ayında yürürlüğe girdi.

Bu yasanın maddeleri, büyük sosyal platformlardaki kullanıcıları korumak için tasarlandı ve çocuklara yönelik reklamlara ilişkin kuralları ve firmaların, düzenleyici kurumlara karşı algoritmaları konusunda daha şeffaf olma gerekliliğini içeriyor.

Threads, konum verileri, satın alma işlemleri ve göz atma geçmişi dahil olmak üzere cihazınızdaki birçok veriye erişim izni istiyor. Uygulamanın AB yasalarına uymak için önemli değişiklikler geçirip geçirmediği şu anda bilinmiyor.

Ancak Ekim ayında Meta, reklamları tüm platformlarından kaldıracak olan abonelik hizmetlerinin Avrupa'nın çoğuna getirileceğini duyurdu. Bu karar AB'nin endişelerini giderecek gibi gözüküyor. 

Meta bu kararı, reklamlarla ilgili AB veri kurallarını ihlal ettiği için Ocak ayında 390 milyon Euro (335 milyon £) para cezasına çarptırılmasının ardından aldı. Abonelik modeli şu an AB, Avrupa Ekonomik Alanı ve İsviçre'deki kişilere özel ve Birleşik Krallık'ta mevcut değil.

Editör: Halide Tonga