Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) yıl sonu enflasyon tahminini yüzde 29,5 olarak yukarı yönlü revize etmesinin ardından, 2027 yılı asgari ücreti için bu oran baz alınarak hazırlanan yeni zam senaryosu kulislerde konuşulmaya başlandı.

Merkez Bankası’nın yıl sonu enflasyon tahmini belli oldu
Merkez Bankası’nın yıl sonu enflasyon tahmini belli oldu
İçeriği Görüntüle

Milyonlarca çalışanın aralık ayında yapılacak kritik görüşmeler için geri sayımı sürerken, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Başkanı Fatih Karahan tarafından açıklanan dördüncü Enflasyon Raporu yeni tahminleri beraberinde getirdi. Rapor doğrultusunda TCMB'nin 2026 yıl sonu enflasyon tahmininin yüzde 29,5 seviyesine yükseltilmesi, yeni dönemin asgari ücret artışı için de temel referans oranlarından biri olarak öne çıktı.

Yapılan hesaplamalara göre, asgari ücrete TCMB'nin güncellenen yıl sonu enflasyon beklentisi oranında yani yüzde 29,5 zam yapılması durumunda, mevcut rakamlar üzerinde önemli bir artış yaşanacak. Bu senaryonun hayata geçmesi halinde net asgari ücret 36 bin 357 Türk Lirası seviyesine ulaşırken, çalışanların alacağı net zam tutarının ise 8 bin 282 TL olacağı hesaplanıyor.

Yeni Parti’den bağışçılara fatura inceleme imkanı
Yeni Parti’den bağışçılara fatura inceleme imkanı
İçeriği Görüntüle

Aralık ayında toplanacak Asgari Ücret Tespit Komisyonu sürecinde, Merkez Bankası'nın bu oranının yanı sıra gerçekleşen enflasyon ve geçim koşullarının da masada dikkate alınması bekleniyor.

Asgari ücret ne zaman belli olacak?

Yeni yılda geçerli olacak asgari ücret için nihai karar, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun aralık ayında yapacağı görüşmelerin ardından verilecek.

İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun toplam 15 üyeyle görüşmeleri yürütmesi bekleniyor. Komisyonun yeni ücret üzerinde uzlaşmaya varabilmek amacıyla en az dört toplantı gerçekleştirmesi öngörülüyor.

Görüşmelerin ardından nihai kararın 20-25 Aralık tarihleri arasında açıklanması bekleniyor. Belirlenecek yeni asgari ücret ise 1 Ocak 2027 itibarıyla uygulanmaya başlayacak.

Kaynak: Haber Merkezi