İstanbul Taksiciler Esnaf Odası’nın Martı TAG hizmetine karşı açtığı davada mahkemeden kısmen kabul, kısmen ret kararı çıktı. İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görülen dava sonrası Martı cephesi, hukuki sürecin İstinaf Mahkemesi’ne taşınacağını açıkladı.
Günlerdir kamuoyunun yakından takip ettiği Martı TAG davasında yeni bir aşamaya geçildi. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası’nın, Martı’nın TAG hizmetine ilişkin “haksız rekabet” iddiasıyla açtığı dava İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görüldü. Mahkeme, dosyada kısmen kabul ve kısmen ret yönünde karar verdi. Kararın ardından tarafların hukuki süreci bir üst mahkemeye taşıması bekleniyor. Mahkeme kararının ardından Martı cephesinden yapılan açıklamada, sürecin henüz tamamlanmadığı vurgulandı. Martı’nın kurucusu ve CEO’su Oğuz Alper Öktem, davayı İstinaf Mahkemesi’ne taşıyacaklarını duyurdu.
Öktem, taksiciler tarafından kendilerine karşı çok sayıda dava açıldığını belirterek, hukuki mücadelenin devam edeceğini ifade etti. Duruşma sonrası konuşan Oğuz Alper Öktem, Martı TAG ile ilgili mücadeleyi sürdüreceklerini söyledi. Hukuka güvendiklerini belirten Öktem, şu ifadeleri kullandı:
“Taksiciler bizi yıldırmak için onlarca dava açıyor. Bu davayı da İstinaf Mahkemesi’ne taşıyoruz. Hukuki süreç devam ediyor. Yıllarca sürecek bir mücadele bu. Hukuka güvenimiz tam. Kullanıcılarımız için erişilebilir çözümleri üretmeye kararlılıkla devam edeceğiz.”
Kararın ardından en çok merak edilen konulardan biri de Martı TAG hizmetinin devam edip etmeyeceği oldu. Martı cephesi, hizmetin faaliyetlerini sürdürdüğünü ve kullanıcılar için ulaşılabilir çözümler geliştirmeye devam edeceklerini bildirdi. Öktem, sürecin uzun soluklu bir hukuk mücadelesi olduğunu belirterek, Martı’nın bu alandaki çalışmalarına devam edeceğini dile getirdi. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası, Martı TAG uygulamasının sektörde haksız rekabete yol açtığını savunarak dava açmıştı. Martı tarafı ise uygulamanın kullanıcılar için alternatif ve erişilebilir ulaşım modeli sunduğunu belirtiyor.
Dava, yalnızca Martı TAG kullanıcıları ve taksi esnafı tarafından değil, şehir içi ulaşımda alternatif modellerin geleceği açısından da yakından takip ediliyor. Davanın görüldüğü gün İstanbul Adliyesi çevresinde geniş güvenlik önlemleri alındı. Çağlayan’daki adliye çevresinde tarafların farklı noktalarda toplandığı görüldü.
MARTI’nın TAG uygulamasına ilişkin davada, İstinaf Mahkemesi’nin daha önce iki kez kaldırdığı kararın ardından alt mahkeme yeniden karar verdi. Dosya üçüncü kez İstinaf Mahkemesi’ne taşınıyor. Kararın üst mahkemeye taşınacağını belirten TAG Kurucusu Öktem, “Davanın kısmen kabul kısmen reddine karar verildi. 2024 yıllarında verilen benzer karar, İstinaf Mahkemesi tarafından hatalı bulunarak kaldırılmıştı. Bu kararı da yeniden İstinaf Mahkemesi’nin değerlendirmesine sunacağız” dedi.





