Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, Ankara’da düzenlenen basın toplantısında kamu çalışanları ve emeklilerin ekonomik durumuna ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Kahveci, artan yaşam maliyetleri nedeniyle maaşlarda kayıplar yaşandığını belirtti. Kahveci, çarşı, pazar, market ve kira fiyatlarındaki artışın alım gücünü ciddi şekilde düşürdüğünü ifade ederek, ekonomik büyümeden kamu çalışanlarının ve emeklilerin de pay alması gerektiğini söyledi.
“Refah payı verilmesi gerekiyor”
Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, enflasyon farkına ek olarak refah payı verilmesini talep etti. Kahveci, kayıpların telafi edilmesi ve maaşların enflasyona karşı korunması için kalıcı bir sistem gerektiğini vurguladı.
Kahveci, “Enflasyon farkına ek olarak refah payı istiyoruz. Kayıpların telafi edildiği, büyümeden pay alınan ve maaşların enflasyona karşı korunduğu kalıcı bir sistem talep ediyoruz.” ifadelerini kullandı.
Temmuz zammı ve enflasyon farkı
Temmuz ayında kamu görevlileri ve emeklilere yüzde 7 oranında zam yapılacağını hatırlatan Kahveci, buna ek olarak enflasyon farkının da maaşlara yansıtılacağını belirtti. Ancak mevcut enflasyon farkının şimdiden yüzde 5,61 seviyesine ulaştığını ifade etti. Kahveci, maaş artışlarının yalnızca hedeflenen enflasyona göre değil, gerçekleşen enflasyon ve hayat pahalılığı dikkate alınarak belirlenmesi gerektiğini söyledi.
Vergi ve sistem önerileri
Kamu-Sen Genel Başkanı, enflasyon farkının 6 ay beklenmeden aylık olarak maaşlara yansıtılması gerektiğini, eşel mobil sisteminin uygulanmasını talep etti. Gelir vergisi dilimlerinin de çalışanları olumsuz etkilediğini belirten Kahveci, vergi oranının yüzde 15’te sabitlenmesi gerektiğini ifade etti.





