Türkiye genelinde son günlerde etkili olan serin ve yağışlı hava, yerini sıcak ve güneşli günlere bırakıyor. Meteorolojik değerlendirmelere göre Avrupa'da etkisini gösteren güçlü sıcak hava sistemi, yeni haftayla birlikte Türkiye'de de hissedilmeye başlayacak.

Önümüzdeki günlerde Karadeniz'in doğusu ile Doğu Anadolu'nun kuzeydoğusunda görülebilecek yerel yağışlar dışında ülke genelinde yağış beklenmiyor. Uzmanlar, sıcaklıkların hafta ortasından itibaren mevsim normallerinin üzerine çıkacağını ve etkisini en az bir hafta sürdüreceğini öngörüyor.

Büyükşehirlerde sıcaklıklar yükseliyor

Sıcak hava dalgası başta İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere birçok kentte etkili olacak. İstanbul'da hava sıcaklığının 30-31 derece seviyelerinde seyretmesi beklenirken, yüksek nem nedeniyle hissedilen sıcaklığın daha yüksek olması öngörülüyor.

Ankara'da sıcaklıkların hafta sonuna doğru 31 dereceye ulaşacağı tahmin edilirken, İzmir'de ise sıcak havanın cuma günü etkisini artırarak 36 dereceye kadar çıkması bekleniyor.

Marmara Bölgesi'nde Edirne ve Çanakkale'de sıcaklıkların 36 dereceye yaklaşacağı belirtilirken, Ege Bölgesi'nde Aydın'ın 38 dereceyle haftanın en sıcak merkezlerinden biri olması bekleniyor.

Güneydoğu'da 40 derece uyarısı

Sıcaklık artışının en belirgin hissedileceği bölgelerin başında Güneydoğu Anadolu geliyor. Diyarbakır ve Şanlıurfa'da hava sıcaklığının 40 dereceye ulaşması beklenirken, uzmanlar özellikle yaşlılar, çocuklar ve kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşların günün en sıcak saatlerinde dışarı çıkmamaları konusunda uyarıyor.

Elektrik akımına kapılan usta hayatını kaybetti
Elektrik akımına kapılan usta hayatını kaybetti
İçeriği Görüntüle

Akdeniz kıyılarında sıcaklıkların 30 ila 33 derece arasında seyretmesi beklenirken, iç kesimlerde değerlerin daha yüksek seviyelere ulaşabileceği belirtiliyor.

Uzmanlardan UV ve sıcak çarpması uyarısı

Kamuoyunda zaman zaman "Ejderha Sıcakları" olarak adlandırılan sıcak hava dalgaları, uzun süre etkisini sürdüren ve yüksek basınç sistemleriyle ilişkilendirilen aşırı sıcak dönemleri tanımlamak için kullanılıyor. Uzmanlara göre bu tür hava olaylarında yalnızca gündüz sıcaklıkları değil, geceleri sıcaklığın yüksek seyretmesi de sağlık açısından risk oluşturuyor.

Özellikle saat 11.00 ile 16.00 arasında güneş ışınlarının en dik açıyla geldiği saatlerde ultraviyole (UV) radyasyon seviyelerinin önemli ölçüde arttığına dikkat çekiliyor. Uzmanlar, bu saatlerde mümkün olduğunca gölgede kalınmasını, bol sıvı tüketilmesini ve dışarı çıkılması gerekiyorsa şapka, güneş gözlüğü ile yüksek koruma faktörlü güneş kremi kullanılmasını tavsiye ediyor.

Meteoroloji uzmanları, önümüzdeki günlerde sıcaklıkların birçok bölgede mevsim normallerinin üzerine çıkacağını belirterek vatandaşların özellikle öğle saatlerinde güneş altında uzun süre kalmaktan kaçınmaları gerektiğini vurguluyor.

Kaynak: Haber Merkezi