Aile Dayanışma Ağı (ADA), Silivri Duruşma Salonu yanındaki otopark alanında bir araya gelerek bir buluşma gerçekleştirdi. Buluşmaya katılarak açıklamalarda bulunan Dilek İmamoğlu, cezaevlerindeki tutukluluk süreçlerine ve uzayan iddianame sürelerine tepki göstererek, tüm tutukluların tahliye edilmesi yönünde çağrıda bulundu.

Silivri'de düzenlenen Aile Dayanışma Ağı buluşmasında konuşan Dilek İmamoğlu, hak ve adalet arayışına destek veren ailelere teşekkür ederek konuşmasına başladı. Cezaevindeki yakınlarını bekleyen ailelerin ekonomik ve sosyal olarak büyük dramlar yaşadığını ifade eden İmamoğlu, yaşlı, hasta ve bakıma muhtaç çocukları olan ailelerin durumuna dikkat çekti.

Hafta içinde emekli maaşları üzerindeki tedbir kararının kaldırılmasını olumlu bir gelişme olarak değerlendiren İmamoğlu, buna karşın diğer mağduriyetlerin hızla sonlandırılması gerektiğini vurguladı.

İddianamelerin gecikmesine tepki gösterdi

Yargı süreçlerindeki gecikmeleri belediyeler üzerinden örneklendiren İmamoğlu; Şile Belediyesi'nin 11 aydır, Bayrampaşa Belediyesi'nin 9 aydır, Ataşehir Belediyesi'nin ise yaklaşık 2 aydır iddianame beklediğini aktardı. Gaziosmanpaşa Belediyesi için bir yıl beklenen iddianamenin ise yalnızca 23 sayfa olarak hazırlandığını belirten İmamoğlu, Silivri ve Adalar belediyelerine yönelik son operasyonların ardından da yeni belirsizlikler ve mağduriyetler yaratıldığını savundu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) davasında da aylarca iddianame ve yargılama sürecinin başlamasını beklediklerini hatırlatan İmamoğlu, 1,5 yıldır delil karartma ve kaçma şüphesi bulunmayan kişilerin tutuklu yargılanmasını eleştirdi. İddianamelerdeki suçlamaların hukuki dayanaktan yoksun olduğunu ileri süren İmamoğlu, sorumluluk alanında olmayan işlerden dolayı tutuklu bulunan kişilerin olduğunu ifade etti.

Kadir İnanır’ın cenaze programı belli oldu
Kadir İnanır’ın cenaze programı belli oldu
İçeriği Görüntüle

"Adalet için kaybedilecek bir saatimiz bile yok"

Sürecin toplumsal vicdanı ve hukuk güvenliğini zedelediğini dile getiren Dilek İmamoğlu, 15 aydır sevdiklerinin hakkını savunduklarını belirtti. Siyasetçilere ve ülke adına sorumluluk taşıyan herkese harekete geçme çağrısında bulunan İmamoğlu, taleplerini şu sözlerle özetledi:

"Taleplerimiz net: Tutuksuz ve adil yargılamayla bu mağduriyetler sona erdirilsin. Erteleme yok, bahane yok, gerekçe yok. Adalet için artık kaybedilecek bir saatimiz bile yok. Biz buradayız, burada olmaya devam edeceğiz. O günler gelene kadar herkes için adalet istemeye, herkes için hukuk demeye devam edeceğiz."

Kaynak: Haber Merkezi