Parti değiştiren siyasetçilerin siyasi kuruma zarar verdiğini belirten Arınç, şunları söyledi:
“Emeksiz, gayretsiz, herhangi bir duruşu olmadan, bir fikri olmadan, bir davası, bir inancı olmadan ve emek sarf etmeden milletvekili olanların sabahtan akşama parti değiştirdiğini görüyorsunuz. Bu çok kötü bir şey. Bunu ben tasvip etmem. Ne ayrıldığı partiye bir zararı olur bu insanların ne de gittiği partiye bir faydası olur. Sadece kendine faydası olur." dedi.
Geçmiş yıllarda sürekli parti değiştiren " Fırıldak Kubi" olaylarına şahit olduğunu hatırlatan Bülent Arınç , "Ama bunlar üç kişiydi, beş kişiydi. O kadar bile yoktu. Şimdi ise ‘Hayır, asla gitmem’ diyen adam, sabahına hemen kapağı bir başka yere atıyor. Nereye gittiği önemli değil. AK Parti’ye de gitse AK Parti’ye bir kuruş faydası olmaz, CHP’ye gitse de CHP’ye bir faydası olmaz." diye konuştu.
'Parti değiştirmek fayda sağlamaz'
Bülent Arınç, parti değiştirmelerin neden fayda sağlamayacağını da şöyle açıkladı:
"Çünkü bu insanlar kolay gidip gelen, kolay alınıp satılabilen, kolay fikir değiştiren, hiçbir dayanağı olmayan, duruşu olmayan insanlar. Sadece siyaset kurumuna zarar veriyorlar. Türkiye bundan kaybetti. Millet en kötü zamanında bizim fotoğrafımıza baktı. İçinde Abdullah Bey var, Tayyip Bey var, ben varım, o var, bu var. Bizi seçti. Altı tane parti parlamento dışında kaldı. Mesela Doğru Yol Partisi yüzde 9,5 aldı, yüzde 10 barajını aşamadığı için parlamento dışında kaldı.
Çünkü millet bu işlerden bıktı, usandı. Milletvekilleri sokağa çıkamaz hâle gelmişti. Pahalılık almış başını gitmişti. Dolar 600 binden 1 milyon 600 bine çıkmıştı. 2000’li yılların ekonomik sıkıntıları ve yolsuzlukları her yerde konuşulur olmuştu. Bunlardan yüzünü çeviren millet bize doğru baktı ve bizi 24 seneden beri başında tutuyor.”
Demokrasilerde seçmenin gerektiğinde tercihlerini değiştirebildiğini vurgulayan Arınç, “Elbette her şeyin bir başı var, bir sonu var. Hayırlı işler yaparsanız sizi alkışlar, millet sizden yana olur. Ama içinden çıkılmaz badireler karşısında da kararını değiştirebilir. Demokrasi denen şey de biraz böyle bir şeydir.” dedi.
Meclis'e seçilecek milletvekillerinin niteliklli olmasının önemine dikkat çeken Arınç, şöyle devam etti :
“Biz parlamentoda istikameti belli olan milletvekilleriyle yola devam etmeliyiz ve parlamentoyu bu isimlerle doldurmalıyız. Çünkü yasama organı Türkiye için vazgeçilmez erklerden bir tanesidir. Hangi sistem olursa olsun Meclis, milletin iradesinin tecelligâhıdır. Millet, seçtiği milletvekilleriyle kendisini orada temsil eder.”





