Türk Tabipleri Birliği (TTB) 78. Büyük Kongresi, yapılan seçimle tamamlandı. Seçimi, 11 kişilik Merkez Konseyi’nde 8 koltuk elde eden Etkin Demokratik TTB grubu kazandı. Mevcut başkan Alpay Azap, delegelerden en çok oyu alan isim olmasına rağmen, yer aldığı Tabip Odaları İnisiyatifi grubu Konsey’de 3 kişilik temsil hakkı elde edebildi.

TTB Merkez Konseyi, Yüksek Onur Kurulu ve Denetleme Kurulu seçimlerine; sol-sosyalist çizgideki Etkin Demokratik TTB (EDTTB), sol-Kemalist hekimlerin oluşturduğu Tabip Odaları İnisiyatifi, ulusalcı çizgideki Çağdaş Hekimlik grubu ve sağcı çizgideki Türk Hekimleri Birliği olmak üzere dört grup katıldı. 496 delegeden 466’sının oy kullandığı seçimde, Merkez Konseyi seçimi için 462 oy geçerli sayıldı.

Blok liste usulüyle yapılan seçimde adayların oyları bireysel olarak hesaplandı. Kesin olmayan sonuçlara göre, 11 isimden oluşan TTB Merkez Konseyi’ne 8 aday sokan EDTTB Grubu seçimin kazananı oldu. Tabip Odaları İnisiyatifi Grubu ise Konsey’de 3 isimle temsil hakkı kazandı.

Yeni TTB Merkez Konseyi şu isimlerden oluştu: Alpay Azap (Tabip Odaları İnisiyatifi) 187 oy, Ertuğrul Oruç (EDTTB) 180 oy, Ali Kanatlı (EDTTB) 179 oy, Pınar Mualla Saip (EDTTB) 176 oy, Naki Bulut (EDTTB) 174 oy, Mehmet Şerif Demir (EDTTB) 171 oy, Mehvibe İrem Yıldız (EDTTB) 171 oy, Ali Karakoç (EDTTB) 169 oy, Ayşe Gültekingil (EDTTB) 166 oy, Güray Kılıç (Tabip Odaları İnisiyatifi) 166 oy ve Osman Öztürk (Tabip Odaları İnisiyatifi) 166 oy.

Naci Görür'den deprem uyarısı: Sadece kentsel dönüşüm yetmez!
Naci Görür'den deprem uyarısı: Sadece kentsel dönüşüm yetmez!
İçeriği Görüntüle

Başkan Alpay Azap En Yüksek Oyu Aldı, Grubu Güç Kaybetti

İki yıldır TTB Merkez Konseyi Başkanlığı görevini yürüten Alpay Azap, delegelerden en çok oyu alan isim olmasına karşın, temsil ettiği Tabip Odaları İnisiyatifi bu seçimde güç kaybetti. Geçtiğimiz dönem EDTTB ile ittifak yaparak seçime giren Tabip Odaları İnisiyatifi, bu seçimde ayrı liste ile katılması nedeniyle yönetimde belirleyici bir çoğunluğa ulaşamadı.

TTB Merkez Konseyi Başkanı’nın Pınar Saip Olması Bekleniyor

İki yıl görev yapacak 11 kişilik Merkez Konseyi, yapacağı ilk toplantıda başkan, ikinci başkan ve genel sekreter görev dağılımını belirleyecek. Sandalye dağılımına göre, önceki dönemde ikinci başkan olan Pınar Saip’in Merkez Konseyi Başkanlığı görevini üstlenmesi bekleniyor. Merkez Konseyi’nde azınlıkta kalan Tabip Odaları İnisiyatifi’nin başkan adayı Alpay Azap’ın ise yeni dönemde sadece Merkez Konseyi üyesi olarak görev yapması bekleniyor.

Kaynak: Haber Merkezi