Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı iş birliğiyle kurulan Sincan Belediyesi Türk Musikisi Konservatuvarı, müziğe gönül veren yetenekleri yetiştirmeye devam ediyor.
Üç yıl boyunca ses ve enstrüman eğitimi alan öğrenciler, Lale Konferans Salonu’nda düzenlenen mezuniyet töreniyle mezuniyet heyecanı yaşadı. Ney, ud, geleneksel vurmalı sazlar, keman ve ses branşlarında eğitimlerini tamamlayan öğrenciler diplomalarını aldı.
Mezuniyet törenine yoğun ilgi vardı
Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan, mezuniyet töreninde genç yetenekleri yalnız bırakmadı. Öğrencilere diplomalarını tek tek takdim eden Ercan, mezunları tebrik ederek başarılar diledi.
Törende mezuniyet konseri de düzenlenirken, öğrenciler sahne performanslarıyla büyük beğeni topladı.
Programda konuşan Sincan Belediye Başkanı Murat Ercan, Sincan’ı sanat ve kültürün merkezi haline getirmek amacıyla çalışmalar yürüttüklerini söyledi.
Bu yıl 12 mezun verdiklerini belirten Ercan, konservatuvarın üç yıldır mezun verdiğini ifade ederek, “Sincan’a farklı bir soluk getirdik. Hepinizle gurur duyuyoruz. Bundan sonraki yaşamınızda sanat ve musikiyle kalın. Hepinizin yolu açık olsun” dedi.
Sanat eğitimi geleceğe taşınıyor
Sincan Belediyesi Türk Musikisi Konservatuvarı, müzik alanında yetenekli gençleri yetiştirerek hem geleneksel Türk musikisini yaşatmayı hem de kültürel mirası gelecek nesillere aktarmayı hedefliyor. Program, genç sanatçıların profesyonel müzik hayatına adım atmasına da katkı sağlıyor.




