Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, okullarda güvenlik önlemlerine ilişkin yeni uygulamayı duyurdu. Buna göre, okullarda bulunan güvenlik kameraları Emniyet Genel Müdürlüğü’nün Kent Güvenlik Yönetim Sistemi’ne (KGYS) entegre edilecek. Yeni sistemle birlikte Emniyet birimleri, okul içi ve çevresindeki güvenlik görüntülerini doğrudan kamera sistemi üzerinden takip edebilecek. Bakan Tekin, TRT’de katıldığı programda yaptığı açıklamada, güvenlik tedbirlerinin artırıldığını belirterek şu ifadeleri kullandı:
“İstanbul, Kahramanmaraş ve Siverek’teki okullarımızda yaşanan olaylarla ilgili süreci gerçekleştirenler en ağır cezayı alacak. İçişleri Bakanlığı ile birlikte güvenlik tedbirleriyle ilgili komisyon toplantıları yapılıyor. Güvenlik açısından risk taşıyan okullarda doğrudan silahlı polis memurunun bulunması, bazı okullarda belirli aralıklarla polis araçlarının devriye gezmesi gibi tedbirlerimiz vardı. Bu yıl yeniden o toplantıları yaptık. Önümüzdeki yıl itibarıyla bu tedbirleri daha da sıkılaştıracak adımlar attık.”
Kameralar Emniyet’e bağlanacak
Tekin, okullardaki kamera sistemlerinin KGYS’ye entegre edileceğini belirterek, Emniyet birimlerinin bu kameralar üzerinden anlık izleme yapabileceğini söyledi.
Açıklamasında ayrıca şu ifadeleri kullandı:
“Okullarımızdaki kamera sistemini KGYS sistemine entegre ediyoruz. Emniyet birimleri kameralar üzerinden izleyebilecek durumlara gelecekler. Bizim okullarımızın bir kısmı duvarları yüksek, bir kısmı değil. Her okulun şahsına münhasır güvenlik sistemi olacak. Emniyet ile birlikte yürüttüğümüz oyun sitelerindeki davranışları rehberlik desteği mekanizması oluşturulacak.”
KGYS sistemi, 2007 yılında devreye alınmış ve şehir genelinde yollar, sokaklar ve meydanların anlık olarak izlenmesine imkân sağlayan bir güvenlik altyapısı olarak uygulanıyor.




