Genç yaşta yakalandığı kanser hastalığı nedeniyle 33 yaşında hayatını kaybeden Karadeniz müziğinin öncü ve unutulmaz ismi Kazım Koyuncu, aramızdan ayrılışının 21’inci yılında Artvin’in Hopa ilçesinde düzenlenen duygusal törenlerle yâd edildi. Yeşilköy'deki kabri başında bir araya gelen sevenleri, "Şair ceketli çocuk" olarak anılan sanatçının mezarına karanfiller bıraktı.
Hopa'da düzenlenen anma etkinlikleri, sanatçı için gerçekleştirilen saygı yürüyüşü ile başladı. Yürüyüşün ardından Koyuncu'nun Yeşilköy'deki mezarı başında bir anma töreni düzenlendi.
Törene Kazım Koyuncu’nun annesi Hüsniye Koyuncu, kardeşleri Oğuz, Hüseyin, Orhan ve Niyazi Koyuncu ile ablası Canan Erdem'in yanı sıra; DEM Parti Erzurum Milletvekili Meral Danış Beştaş, Hopa Belediye Başkanı Utku Cihan, Kemalpaşa Belediye Başkanı Erhan Yılmaz, Fındıklı Belediye Başkanı Ercüment Şahin Çervatoğlu, Borçka Belediye Başkanı Ercan Orhan ve çok sayıda vatandaş katıldı.
"Halkların kardeşliğine inanan bir devrimciydi"
Anma töreninde söz alan DEM Parti Erzurum Milletvekili Meral Danış Beştaş, Kazım Koyuncu’nun duruşu ve mücadelesiyle her zaman kalplerde yaşadığını belirterek şu ifadeleri kullandı:
"Anmak acıyı hafifletmiyor. Daha dün gibi; sesiyle, müziğiyle, mücadelesiyle ve duruşuyla bugün de aslında yaşıyor. Karadeniz’in hırçın çocuğu olarak bilinir, ‘Şair ceketli çocuk’ diye tanınırdı. Bir o kadar da sevgi dolu bir insandı. Halkların kardeşliğine, eşitliğe ve özgürlük mücadelesine yürekten inanan bir insandı."
Hopa Belediye Başkanı Utku Cihan ise bu yıl "Denizin Asi Çocukları" ve bölgedeki birçok belediyeyle ortak anma programları organize ettiklerini belirterek, "Kazım kendisini çok iyi anlatmıştı. Öncelikle bir müzisyendi ama aynı zamanda bunun da ötesinde bir devrimciydi" dedi. Kazım Koyuncu'yu anma etkinliklerinin İstanbul, Fındıklı ve Kemalpaşa’da da eş zamanlı olarak sürdürüleceği aktarıldı.
"Ha kanser, ha konser..."
Sanatçının hayata karşı direnişine ve unutulmaz sözlerine değinen Fındıklı Belediye Başkanı Ercüment Şahin Çervatoğlu da çarpıcı bir hatırlatmada bulundu:
"Kazım Koyuncu, halkla birlikte ve halk için üreten bir insandı. Hastalığı döneminde ‘Ha kanser, ha konser’ demişti. Kanseri bu kadar hafife almıştı. Burada sadece bir harf değişikliği vardı; biri hastalığın adıydı, diğeri ise direnişin ve yaşamın adıydı: Konser ve Kazım."
Borçka Belediye Başkanı Ercan Orhan ise Koyuncu'nun kültürel mirasına vurgu yaparak, "Kazım bu coğrafyayı dünyaya tanıttı ve bizlere her zaman yürüyeceğimiz bir yol açtı" diye konuştu. Anma töreni, dualar ve sanatçının şarkılarının hep bir ağızdan söylenmesiyle son buldu.




