Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Görüşmede ikili ilişkilerin yanı sıra bölgesel ve küresel gelişmeler değerlendirildi.
İletişim Başkanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan telefonda görüştü.
Görüşmede Türkiye ile İran arasındaki ilişkilerin yanı sıra bölgesel ve küresel gelişmeler ele alındı.
Müzakere süreci değerlendirildi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, görüşmede İran ile ABD arasında varılan mutabakatın memnuniyet verici olduğunu belirterek, Türkiye'nin sürecin barışçıl şekilde sonuçlanması için her türlü desteği vermeye hazır olduğunu ifade etti.
Erdoğan ayrıca, müzakere sürecini sabote etmeye yönelik girişimlere karşı dikkatli olunmasının önemine dikkat çekti.
Bölgesel barış vurgusu
Cumhurbaşkanı Erdoğan, yeni dönemde bölgesel barışı güçlendirecek adımların atılmasının gerekli olduğunu belirterek, Türkiye'nin bu doğrultuda çalışmalarını sürdüreceğini kaydetti.
Görüşmede iki ülke arasındaki ticari, mali ve enerji alanlarındaki iş birliğinin geliştirilmesine yönelik adımlar da değerlendirildi. Erdoğan, Türkiye ile İran arasındaki ekonomik iş birliğini ilerletmek için çalışmaların devam edeceğini ifade etti.





