Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) EGO Genel Müdürlüğü, Başkent’te bisiklet kullanımını yaygınlaştırmak, çevre dostu ulaşım modellerini desteklemek ve gençlerde güvenli sürüş alışkanlığı oluşturmak amacıyla eğitim faaliyetlerine devam ediyor.
Batıkent Çakırlar’da bulunan Bisiklet Kampüsü, öğrencilere yönelik teorik ve uygulamalı güvenli bisiklet sürüş eğitimlerine ev sahipliği yapıyor. Eğitimler, Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi Başkanı Murat Görücü ve eğitmen Yalçın Kemal Uslu tarafından veriliyor.
Program kapsamında öğrencilere öncelikle trafikte doğru davranış biçimleri, bisiklet güvenliği ve farkındalık konularında teorik eğitimler veriliyor. Ardından Bisiklet Kampüsü’ndeki sürüş alanında uygulamalı eğitimlerle öğrencilerin trafik kurallarını pekiştirmesi sağlanıyor.
Eğitimlerle, çevre dostu ve sürdürülebilir ulaşım modellerinin desteklenmesi, aynı zamanda gençlerin trafikte bilinçli, güvenli ve saygılı bireyler olarak yer alması hedefleniyor.
“1000’den fazla öğrenciye eğitim verdik”
EGO Genel Müdürlüğü Projeler Şube Müdürü Ceren Boztepe, sürdürülebilir ulaşım ve bisiklet farkındalığını artırmak amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında bugüne kadar 1000’den fazla öğrenciye eğitim verildiğini söyledi.
Boztepe, “Açıldığı günden bugüne kadar binden fazla öğrencimize bisiklet sürüş eğitimi verdik. Bugün de Bisiklet Meclisi’nin değerli eğitmenleriyle birlikte ortaokul öğrencilerimize hem teorik hem pratik eğitim veriyoruz. Öğrencilerimiz trafikte nasıl davranmaları gerektiğini ve bisiklet güvenliğini öğreniyor. Ardından uygulamalı eğitimlerle trafik kurallarını pekiştiriyorlar.” dedi.
“Bisiklet farkındalığı geleceğe taşınıyor”
Ankara Kent Konseyi Bisiklet Meclisi Başkanı Murat Görücü ise verilen eğitimlerin uzun vadeli bir trafik bilinci oluşturmayı amaçladığını belirtti.
Görücü, “Bugün verilen eğitim sayesinde gençlerimiz ileride sürücü olduklarında bisiklet farkındalığını ve trafik bilincini kazanmış olacak. Bu da trafikte güvenli ulaşım kültürünün gelişmesine katkı sağlayacak. Gençlere verilen bu eğitimler çok kıymetli.” ifadelerini kullandı.
Sürdürülebilir ulaşım hedefi
ABB EGO Genel Müdürlüğü, Bisiklet Kampüsü’nde yürütülen eğitimlerle hem çevreci ulaşım alışkanlıklarını yaygınlaştırmayı hem de güvenli trafik kültürünü güçlendirmeyi amaçlıyor. Eğitimlerin yıl boyunca devam edeceği bildirildi.





