Galatasaray Başkanı Dursun Özbek, Haziran Ayı Divan Kurulu Toplantısı'nda kulübün mali yapısı, Türkiye Futbol Federasyonu'nun (TFF) açıkladığı harcama limitleri ve transfer çalışmaları hakkında değerlendirmelerde bulundu.
Galatasaray'ın sürdürülebilir başarı hedefi doğrultusunda çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Özbek, açıklanan harcama limitlerinin kulübün finansal açıdan doğru yönetildiğini gösterdiğini ifade etti.
Harcama limitinde UEFA geliri vurgusu
TFF'nin belirlediği harcama limitlerinin hesaplanma yöntemine değinen Özbek, kulüplerin gelir ve gider kalemlerinin federasyon tarafından değerlendirildiğini anlattı. Gelirlerin belirli bir oranının futbol harcamaları için kullanılabildiğini belirten Özbek, UEFA'dan elde edilecek gelirin henüz limitlere yansımadığını söyledi.
Özbek, "TFF'nin harcama limiti dediği şey nedir? Basitçe anlatmak istiyorum. Tüm kontratlar, harcamalar, sponsorluklar TFF'de mevcut. TFF, bu yapılan çalışmaları, örneğin kulübün gelir kaydedebileceği konuları alt alta yazıp topluyor. Futbol için harcayacağı maaşlar, vergiler, teknik heyet, bütün giderleri alt alta yazıp topluyor. Diyor ki, tüm harcamalar için ancak gelirlerinizin yüzde 65'ini kullanabilirsiniz" dedi.
UEFA'dan bu sezon yaklaşık 30 milyon Euro gelir beklendiğini kaydeden Özbek, "Bir husus eksik, UEFA'dan bu sene kazandığımız yaklaşık 30 milyon Euro'ya yakın girdimiz olacak. Ne zaman, eylül ayı gibi. Bu rakam da bu açıklanan harcama limitine eklenmek suretiyle yaklaşık 11-12 milyar TL civarına çıkacak" ifadelerini kullandı.
"En güzel transferler için çalışıyoruz"
Galatasaray'ın mali açıdan güçlü bir konumda bulunduğunu söyleyen Özbek, rakip kulüplerle arasındaki farkın finansal yönetimin bir sonucu olduğunu belirtti.
Özbek, "Galatasaray Spor Kulübü'nün finansal yapılarının incelenmesi sonucunda, harcama limiti diye ifade edilen şey yüzde 65'e tekabül ediyor. 11-12 milyar gibi. Rakiplerimizin toplamı, bizim rakamımız kadar değil. Bu Galatasaray'ın özellikle futbol seviyesinde nasıl yönetildiği, gelirlerinin ne seviyede olduğu, finansal yapısının ne olduğu konusunda büyük bir açıklama getiriyor" değerlendirmesinde bulundu. Transfer çalışmalarının sürdüğünü de vurgulayan Özbek, taraftarlara güçlü bir kadro kurmak için çalıştıkları mesajını verdi.
Özbek, "Bu açıklanan 9 milyar, ilavesiyle 11-12 milyar TL futbol takımının maaş, vergi, bonservis ücreti olarak harcamasının limitini göstermektedir. Elbette ki en güzel transferler için çalışıyoruz. En güzel takımı, en başarılı takımı kurmak için çalışıyoruz. Bunda en ufak tereddüt yok" diye konuştu.





