EuroLeague’de 2026-2027 sezonu öncesinde lig yapısına ilişkin kritik bir karar alındı. EuroLeague yönetimi ve kulüp hissedarları, yapılan toplantıda takım sayısının 20 olarak korunmasına ve Beşiktaş’ın organizasyona dahil edilmesine oy birliğiyle karar verdi.
AS Monaco’nun geçici olarak EuroLeague’den ayrılma kararı almasının ardından oluşan boşluk, 13 hissedar kulübün ortak kararıyla Beşiktaş tarafından dolduruldu. Bu kararla Beşiktaş, Türkiye’yi EuroLeague’de temsil edecek üçüncü kulüp olarak kayıtlara geçti.
EuroLeague yönetimi, yoğun maç takvimi nedeniyle daha önce takım sayısının 19’a düşürülmesi seçeneğini gündemine almıştı. Ancak yapılan son değerlendirmede mevcut formatın sürdürülmesi kararlaştırıldı.
Beşiktaş’ın EuroLeague bileti, EuroCup performansına da dayandırıldı. Siyah-beyazlı ekip, 2025-2026 sezonunda EuroCup’ta finale kadar yükselmiş, finalde JL Bourg’a kaybederek turnuvayı ikinci sırada tamamlamıştı. Normal şartlarda EuroLeague hakkı bulunan JL Bourg’un bu hakkı kullanmayacağını açıklaması da sürece doğrudan etki eden gelişmeler arasında yer aldı.
EuroLeague’de 2027-2028 sezonundan itibaren ise 24 takımlı yeni bir formatın hayata geçirilmesi planlanıyor. Yeni sistemde konferans yapısının devreye alınmasının gündemde olduğu ve kulüp hissedarları tarafından destek gördüğü ifade edildi.
Son dakika değişikliği yaşanmaması halinde 2027-2028 sezonuyla birlikte 24 takımlı yapının resmiyet kazanması bekleniyor. 2026-2027 sezonunda EuroLeague’de mücadele edecek takımlar da netleşti.
Listede Anadolu Efes, Fenerbahçe Beko, Beşiktaş, Real Madrid, Barcelona, Baskonia, Valencia Basket, Panathinaikos, Olympiacos, Maccabi Tel Aviv, Zalgiris Kaunas, Bayern Münih, EA7 Emporio Armani Milan, Virtus Bologna, ASVEL, Paris Basketball, Partizan, Kızılyıldız, Dubai Basketball ve Hapoel Tel Aviv yer aldı.




