Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB), insan ve çevre sağlığını tehdit eden vektörlerle mücadele çalışmalarını ilgili kurumlarla iş birliği içerisinde sürdürmeye devam ediyor. Bu kapsamda ABB ve ilçe belediyelerinin katılımıyla düzenlenen Vektörle Mücadele Koordinasyon Toplantısı’nın dördüncüsü gerçekleştirildi.

ABB Encümen Salonu’nda, Sağlık İşleri Daire Başkanlığı Çevre Sağlığı Şube Müdürlüğü koordinasyonunda düzenlenen toplantıya ilçe belediyelerinin ilaçlamadan sorumlu birim müdürleri katıldı. Toplantıda ABB Sağlık İşleri Daire Başkanı Mümtaz Yavuz, Çevre Sağlığı Şube Müdürü Mustafa Polat ve BelPlas İlaçlama Müdürü İsmail Dane de yer aldı.

Kent genelinde yürütülen vektörle mücadele çalışmalarının değerlendirildiği toplantıda, kurumlar arası iş birliğinin artırılması ve uygulamaların eş güdüm içerisinde sürdürülmesi konuları ele alındı. Ayrıca vatandaşların vektörlerle mücadele konusunda bilinçlendirilmesine yönelik çalışmaların artırılması, park ve yeşil alanlardaki mücadele faaliyetlerinin etkinleştirilmesi ve çevre sağlığının korunmasına yönelik uygulamalarda ortak hareket edilmesi yönünde kararlar alındı.

Halk sağlığının korunmasına büyük önem veriyoruz

ABB Sağlık İşleri Daire Başkanı Mümtaz Yavuz, toplantının temel amacının il genelinde yürütülen çalışmaları değerlendirmek ve mücadele süreçlerini ortak bir anlayışla ele almak olduğunu belirtti.

Ankara Büyükşehir Belediyesi olarak halk sağlığının korunmasına büyük önem verdiklerini vurgulayan Yavuz, “Vektörle mücadelede ilçe belediyelerimizle iş birliği içerisinde hareket etmek ve çalışmaları koordineli şekilde yürütmek büyük önem taşıyor” dedi.

Yağışlar mücadeleyi zorlaştırıyor

Bu yıl yağışların mevsim normallerinin üzerinde seyretmesinin vektörlerin üremesi için uygun ortam oluşturduğunu ifade eden Yavuz, yüzey sularında ve yeşil alanlarda yaşanan artışın ilaçlama çalışmalarının etkinliğini zaman zaman azalttığını söyledi.

Nefes borusuna mama kaçan 2 buçuk yaşındaki bebek hayatını kaybetti
Nefes borusuna mama kaçan 2 buçuk yaşındaki bebek hayatını kaybetti
İçeriği Görüntüle

Vatandaşların yaz aylarında parklar, mesire alanları ve diğer yeşil alanları güvenle kullanabilmesi için mücadele çalışmalarının daha etkin ve koordineli sürdürülmesi gerektiğini belirten Yavuz, ilgili kurumların iş birliği içinde hareket etmeye devam edeceğini kaydetti.

Muhabir: Emre Yılmaz